Screenshot des Sudoku-Programms
Sudokus werden eingetippt und mit "Start" gelöst. Zur Analyse von schwierigen Sudokus zuerst den "Step-by-Step" Button drücken und dann mit "Start" jede einzelne Zahl ermitteln. Am Start-Button wird der Grund für die ermittelte Zahl genannt ("Single Number","Lonely Number", "Backtracking")
Dies ist eine Idee, wie man die bekannten Cruise Control (Tempomat) Funktionen durch einen zusätzlichen Drucktatster mehr benutzerfreundlich gestalten kann. Die Simulation erlaubt neben den Standardfunctionen "Stop/Start, Set, Resume" die Funktion "PreSet" mit der durch einmaliges oder mehrmaliges Drücken vorgespeicherte Zielgeschwindkeiten abgerufen werden können. In einem separaten Window können die vorgespeicherten Daten angezeigt und verändert werden. (Version 1.2)
Diese Implementation zu dem gleichen Thema erlaubt dem Benutzer aus einem Memory von vorgespeicherten Geschwindkeiten die gewünschte auszuwählen. Ausserdem können die Inhalte des Memory während der Fahrt verändert werden.
( Eine Korrespondenz mit der Autoindustrie zu diesem Thema ergab, dass entsprechende Vorschläge bereits angemeldet sind, u.zw. unter "US 5 567 992" und "DE 0000 1033 5731A1")
Usually the mailboxes in the US are at the curb of the road. In order to find out if the mail-carrier was already there and if he/she did put anything into the box means: Go there and check!
The proposed setup does allow to check the content of the mailbox from the distance. Red LED-indicator ON -> there is mail waiting.
This effect is achieved by adding a magnet to the inside of the flap (glued in) and a corresponding reed-switch at the opening. The electronic will drive the LED at the back.
Principle: The LED lights up every second time the flap is closed. So, when the mail-man puts mail into the box, the light goes ON. When the user removes the mail and closes the flap - the light goes OFF. And so on. The only trick is to remember when the user puts mail into the box to be taken by the mail-man. In this case the user has to flip the flap a second time to turn OFF the light. Thus having the setup being "armed" for the mail-carrier.
Dies ist ein Übungsbeispiel dass die Schuler einer Programmiersprache implementieren muessen (Visual Studio in C#)
(Bitte nach dem Download ein Doppelklick auf die "setup.exe". Falls Programm bereits installiert, bitte vorher manuell de-installieren)
Regarding S. Sneed's Distracted driving", June 12th.
Being a victim of such an accident when I was waiting at a red light and somebody crashed into the back of my
car, let me propose a technical solution that may help to reduce the cell phone induced incidents:
All Cell phones today have a GPS-receiver which can monitor movements. It would be a software addition on new phones
and a mandatory software update on existing phones to make a cell phone "freeze" when it moves faster than 5 mph.
That means no talking, no texting, no playing (a few applications may be excluded, e.g. navigation). The phone becomes operational again when the movement stops.
In order to allow passengers in trains, busses and cars to use their cell phones, there
is an override-function. But the activation and termination of this override mode will result in a time-
stamped log entry into a non-erasable file on the phone.
Cell phones of active drivers or drivers at an accident should never have the override mode active. Law enforcement people can easily check the log file to see if the phone has been set to override recently. If that is found to be true it is a traffic violation.
Harry Kloppert
Retired Computer Development Engineer
Lehigh Acres
239-368-2582
06/13/2016